U jednoj od Ezopovih basna ožalošćene žabe – zbog bezvlađa koje među njima vlada – zamole Zeusa da im pošalje kralja. Već unaprijed svjestan neuspjeha cijeloga toga pothvata, a i njihove sklonosti stalnomu kreketanju, Zeus baci u baru panj. Žabe isprva preplaši njegov štropot, ali kasnije, s obzirom na to da je panj bio nepokretan, počnu ga prezirati. Srdite što imaju takvoga kralja, ponovno dođu Zeusu i zamole ga da im promijeni vladara jer je prvi previše trom. Zeus se razljuti i pošalje im zmiju koja ih sve pojede. Neizostavnu pouku ove basne, kao i svake druge, valja tražiti u karakteru glavnih likova koji su od svijeta u kojem žive stvorili ustajalu baru kojom vlada nesloga, kao prikaz njezina unutarnjega uređenja, i nezadovoljstvo, kao prikaz moguće promjene i reda koje bi mogao uspostaviti netko »izvana«. Međutim, zajednicu koja unutar sebe ne funkcionira složno, teško će spasiti netko treći, nekakav »deus ex machina« za kojim su žabe u spomenutoj basni tako žarko čeznule; stoga je njihova zajednica bila osuđena na propast.
Slična propast zamalo je pogodila i župnu zajednicu opisanu u romanu »Kad župniku prekipi« Jeana Merciera objavljenom u izdanju Verbuma 2017. godine. Župnom je zajednicom u tom romanu također počeo dominirati kreket usmjeren protiv njihova pedesetogodišnjega župnika Benjamina Bucquoya. Dakle, Jean Marcier nije izgradio svoj roman na dihotomiji mi – oni, odnosno Crkva – svijet, kako bi se, primjerice, moglo očekivati, nego na dihotomiji unutar same Crkve potvrđujući kroz jednu duhovitu, ali istovremeno i otužnu situaciju, istinitost Isusovih riječi o razdijeljenom kraljevstvu koje takvo, necjelovito, jednostavno ne može opstati.
U župi vlč. Benjamina dvije se župljanke neprestano sukobljavaju tijekom kićenja crkve i opterećuju ga međusobnim optužbama, zatim se pokreću peticije protiv njega jer je prema mišljenju jednih konzervativan i zaostao u vremenu prije Drugoga vatikanskoga koncila, dok je prema mišljenju drugih nedovoljno zauzet u obrani tradicionalnih vrijednosti. Biskup ga, promatrano iz njegove osobne perspektive, ne razumije i ne podržava, a kap koja prelijeva čašu biskupova je odluka da njegova kolegu imenuje predavačem Svetoga pisma na biskupijskoj bogosloviji, na mjestu koje je župnik Benjamin tajno priželjkivao sebi.
I dok je situacija u župi daleko od one idealne i sam je župnik opisan kao osoba udaljena od ideala crkvenoga pastira. U komunikaciji sa župljanima on je pristran, nagao, stoga ponekad i neugodan, ambiciozan, nedovoljno hrabar, nedovoljno izravan, ponosan…
Do napuknuća u župi, kako u romanesknoj, tako i u svim onim zbiljskim župama, dolazi zbog posve iskrivljenih perspektiva, pogrješno postavljenih stvari i suludih, nerealnih očekivanja; ako župnici priželjkuju idealne župe, a župljani idealna župnika, onda je neizbježno da i jedni i drugi dožive razočaranje jer se za idealom teži i traga svakodnevno u konkretnosti života i on nije, kako ga se voli prigodno zamišljati, neki zgodno umotani paketić koji strpljivo čeka na ružičastom oblačku da njegov nalaznik malo protegne ruku, dosegne ga i uzme u vječni posjed.
Nezadovoljstvo župnika Benjamina proizlazi iz dojma da se cijela njegova služba svela na žalosnu prosječnost: Dane provodi baveći se administrativnim problemima, rješavajući smiješne konflikte. Pokušava se prisjetiti barem jednoga trenutka u kojemu je ostvario san zbog kojega je odlučio postati svećenikom: spašavati duše ili im barem omogućiti da se primaknu bliže Bogu. (…) Želim prestati mučiti se tisućama zadaća koje nisu izravno povezane sa svećeničkim zvanjem.
Župnik Benjamin, kao i svaka druga osoba čiji se poziv temelji na izravnom susretu i odnosu s ljudima i njihovim životima, smatra da administracija, papirologija i birokracija, a zatim i banalnosti u međuljudskim odnosima koje su daleko od pravih životnih problema, ali koje su vrlo vješte u njihovu stvaranju, zapravo nisu dio njegova poziva, nisu nešto čime bi se on kao svećenik trebao baviti, nisu ono na što bi trebao trošiti svoje vrijeme. Možda se upravo u toj točki njegove percepcije svećeničkoga poziva nalazi i izvor njegove oholosti, jer sigurno je da zbog svega navedenoga on nije postao svećenik, ali isto je tako sigurno da je sve navedeno i neizostavni dio njegova poziva jer je sastavni dio životne realnosti u koju je poslan i u kojoj ne može očekivati da će samo i isključivo cijeli svoj život hodati po vodi, umnažati kruhove i propovijedati narodu s gore. U trenutku u kojem mu je prekipjelo i u kojem se i doslovno i figurativno zazidao, shvatio je da administracija nije bila problem, da je ona poslužila samo kao dobra izlika i da će se morati itekako potruditi da potraži prave uzroke svojega nezadovoljstva: Uistinu je uvjeren kako se vratio srži svoga svećeničkoga zvanja budući da više nije rastrzan između administrativnih obveza, no duša mu zapravo nije u miru.
Jedna poprilično poznata priča govori o savršenom župniku koji radi od ranoga jutra do ponoći, ali je uvijek svjež i odmoran, 29 mu je godina, a ima 40 godina iskustva, izgara u radu s mladeži, a najviše vremena provodi sa starijim ljudima, dnevno posjeti desetak obitelji i bolesnika, a uvijek je u župnom uredu kada ga tko treba. I nakon nabrajanja još nekolicine odrednica savršena župnika, priča duhovito završava rečenicom: Savršeni župnik uvijek živi na drugoj župi. Promatrajući priču iz perspektive župnika, na toj drugoj župi vjerojatno uvijek žive i savršeni župljani.
Roman »Kad župniku prekipi« Jeana Merciera podsjeća i župnike i župljane da svi oni zajedno sudjeluju u izgradnji župne priče i da o svakom od njih, o njihovu angažmanu, ali prvenstveno o njihovoj želji da služe bez isticanja i bez izdvajanja, da služe ponizno i u tajnosti, ovisi ljepota »priče o župi«. Roman upozorava i na to da su često, nažalost, ljudi unutar jedne zajednice sami sebi mnogo veći neprijatelji nego što im je to, primjerice, svijet. I da taj isti svijet samo mudro iskorištava sve one rane kojima se vjernici diče, umjesto da svu svoju snagu, energiju i talente usmjere ne prema skrivanju rana, nego prema njihovu zalječenju. Na kraju, za razliku od Ezopove basne, roman ipak završava optimistično jer vjera, a ne bajke, kako neki vjeruju, preobražava žabe u ljude, a bare pretvara u oaze života.