IMAJU LI SMISLA »KATOLIČKE« APLIKACIJE ZA UPOZNAVANJE I DOPISIVANJE? Umjesto pronalaska prave osobe, treba postati osoba koju će drugi zavoljeti

Foto: Shutterstock

Poznato je da razne društvene mreže i aplikacije za upoznavanje i dopisivanje nude niz mogućnosti, a kako većina takvih mreža nosi i dio spolno eksplicitnih sadržaja, u najmanju su ruku problematična kao virtualna »mjesta« na kojem bi se mogli susretati i mladi katolici. Projekt »Obitelj i mediji« podijelio je na svojim mrežnim stranicama odgovor na pitanje imaju li »katoličke« aplikacije za upoznavanje i umrežavanje smisla, koje je postavio jedan njihov mladi čitatelj.

Opravdano je da mladi vjernici postavljaju takvo pitanje, smatraju iz »Obitelji i medija«, no i »najkatoličkija« aplikacija ne bi sama po sebi bila izuzeta i od nekih mana. Savršen partner, kao osoba koja je stvorena da bi nekomu odgovarala u svakoj svojoj osobini, zapravo i ne postoji, napominju iz europskoga projekta.

»Postoje mnogi parovi koji su se doista upoznali ‘online’, no svoj su odnos produbili izvan virtualnoga svijeta… Ako smo svjesni određenih rizika i ako smo voljni tražiti ljubav i ništa manje od toga, iznenadit ćemo se onim što nismo očekivali, naučit ćemo prihvaćati nesavršenstvo«, potiču iz »Obitelji i medija«

Stoga je na svakoj mreži, posebice kada je riječ o potrazi za bračnim drugom, pogrješna premisa prema kojoj netko traži savršenu osobu za sebe. Zapravo treba obrnuti perspektivu, a »Obitelj i mediji« u svom savjetu navode citat protagonista talijanske serije »Don Matteo«, koja se do prije nekoliko godina emitirala i u Hrvatskoj. »Prava osoba za nas ne postoji: mi trebamo postati prava osoba koju će netko drugi zavoljeti.« Drugim riječima, don Matteo poziva na darivanje sebe za drugoga. »Biti bračni partner traži žrtvu obaju partnera i proživljavanje odnosa koji je puno više od pukoga ‘izbora’ osobe«, dodaju iz »Obitelji i medija«. Iz europskoga projekta navode i nekoliko konkretnih zamki u koje bi mladi mogli upasti i na »katoličkim« aplikacijama za upoznavanje – opasnost da se ljudi »biraju« kao proizvodi na policama supermarketa, kao i opasnost da se traže jasno određene karakteristike, a ne osobe, pri čemu svaki čovjek zapravo postaje bezličan… »Postoje mnogi parovi koji su se doista upoznali ‘online’, no svoj su odnos produbili izvan virtualnoga svijeta… Ako smo svjesni određenih rizika i ako smo voljni tražiti ljubav i ništa manje od toga, iznenadit ćemo se onim što nismo očekivali, naučit ćemo prihvaćati nesavršenstvo. I da, lijep, jedinstven i dragocjen odnos može ‘uzletjeti’ i iz jednostavnoga ‘online’ ćaskanja«, zaključuju iz »Obitelji i medija«.

Oko 75 milijuna korisnika aktivno je na mreži »Tinder«. Oko 60 posto korisnika »Tindera« mlađe je od 35 godina, a aplikacija je 2021. ostvarila profit od 1,6 milijardi američkih dolara. Riječ je o aplikaciji koju prate spolno eksplicitna ponašanja, stoga nije mjesto koje je preporučljivo mladim katolicima.