»OBITELJ I MEDIJI« Internet ne može biti dobar vodič za upoznavanje ljudske spolnosti

Foto: Shutterstock

Nepregledan je broj znanstvenih studija koje utvrđuju štetnost internetske pornografije. No djeca i mladi u medijskom su prostoru i mimo stranica koje nude eksplicitne sadržaje izloženi brojnim sadržajima seksualnoga karaktera, počevši od eksplicitnih glazbenih spotova, televizijskih reklama i filmova koji promiču golotinju sve do naoko bezopasnih aplikacija za razmjenu tekstualnih poruka.

Mladi su u medijskom prostoru i mimo stranica koje nude eksplicitne sadržaje izloženi brojnim sadržajima seksualnoga karaktera, počevši od eksplicitnih glazbenih spotova, televizijskih reklama i filmova koji promiču golotinju sve do naoko bezopasnih aplikacija za razmjenu tekstualnih poruka

Projekt »Obitelj i mediji« upozorio je da u tolikoj raspršenosti seksualnih sadržaja u medijima najvažniju odgovornost imaju roditelji koji djecu u odgoju trebaju usmjeravati prema zdravu poimanju ljudske spolnosti. »Istina je da u hipertehnološkom društvu poput našega postoji velik rizik da će djeca naići na sadržaje koji nisu primjereni njihovoj dobi i da će se naivno uloviti u razne zamke. Nadalje, živeći u hiperseksualiziranu društvu, puka znatiželja može biti jedan od razloga koji može djecu odvući do takvih sadržaja«, pojašnjavaju iz »Obitelji i medija«. Pozvali su se i na talijanske stručnjake za ovisnosti među mladima, koji upozoravaju da znatiželja i potraga za novim spoznajama u mladih ni po čemu nisu sporne, no treba zabrinjavati izvor preko kojega će pokušati doći do onoga što ih zanima. »Zašto izabiru internet kao mjesto gdje će pronaći odgovore? Jedan od razloga može biti i nedostatak otvorenoga dijaloga kod kuće o temama koje ih zanimaju«, piše projekt »Obitelj i mediji« i nastavlja: »Internet tako roditelje i odrasle zamjenjuje kao tumače kojima se oni mogu obratiti s povjerenjem. I to se događa vrlo često.«

»Roditelji su odgovorni za ispravan emocionalni razvoj svoje djece. Ako ih ostavimo same s mobitelima u rukama, ne dajemo im time oduška. Zapravo postajemo krivi jer otvaramo jaz«, zaključuju iz »Obitelji i medija«.

Istraživanje reklama u SAD-u pokazalo je da se u 25 % oglasa žena predstavlja na eksplicitan i seksualiziran način. Drugo istraživanje, koje je provela organizacija »Statista«, pokazalo je da 84 posto žena smatra takav način oglašavanja izrazito uvrjedljivim.