POMAŽE ČAK I U MRŠAVLJENJU Bogatstvo vlakana u ječmu u službi je zdravlja

Foto: Shutterstock
Ječam se preporučuje i za proljetno čišćenje organizma, među ostalim zbog sadržaja topivih vlakana beta-glukana koja utječu na poboljšanje probave

Ječam (lat. Hordeum vulgare), poznat kao ričet, gerš, žitarica je koja se upotrebljava u pripremi jela, no veoma je dobra u smanjenju masnoća, smanjenju upala probavnoga trakta, jačanju imuniteta, ali i mnogo više od toga. Zbog veoma visokoga sadržaja pantotenske kiseline koja u kombinaciji s drugim vitaminima ima važnu ulogu u metabolizmu masti ječam slovi kao namirnica za »zagrijavanje« organizma tijekom zime. No ječam se preporučuje i za proljetno čišćenje organizma, među ostalim zbog sadržaja topivih vlakana beta-glukana koja utječu na poboljšanje probave, održavanje povoljne ravnoteže crijevne mikroflore, snižavanje razine štetnih masnoća te glukoze u krvi. Zbog sadržaja antioksidansa i vitamina E ječam osnažuje imunosni sustav. Lako je probavljiv, a ječmena sluz (jako raskuhan ječam) iznimno je ljekovita u liječenju upaljene sluznice i želudčanoga vrijeda, što se često javlja u proljeće. U narodnoj medicini ječam i ječmeno brašno pomiješani s octom i drugim sastojcima koristili su se kao oblog kod bolnih i upaljenih zglobova.

  • Ječam je niskokalorična žitarica. 100 g kuhane prekrupe ječma sadrži 123 kcal. Bogatstvo vlakana u ječmu pridonosi i skidanju neželjenih kilograma.
  • Zbog visokoga sadržaja proteina u ječmu koji pomaže u izgradnji mišića koristan je za sportaše i ljude koji se bave fizičkim radom te rekonvalescente.
  • Ječam sadrži i do 35 posto nezasićenih masnih kiselina koje smanjuju kolesterol u krvi, što nije slučaj ni s jednom žitaricom.
  • Od vitamina sadrži gotovo sve vitamine grupe B, a posebno je važan sadržaj vitamina B12 koji uglavnom sadrži meso, a rijedak je u ostalim namirnicama biljnoga podrijetla te je zbog toga ječam prikladan za vegetarijance.
  • Zbog sadržaja glutena ne preporučuje se u prehrani osoba koje boluju od celijakije (bolest koju obilježava trajna nepodnošljivost glutena).
  • Američka Uprava za hranu i lijekove (FDA) potvrdila je da dodavanje ječma u prehrani može smanjiti rizik od srčanih bolesti te dopustila da na pakiranjima proizvoda koji sadrže ječam stoji oznaka da su topiva vlakna koja sadrži proizvod korisna za srce.

 

IZVORGlas Koncila br. 10/2021.
Prethodni članakMALO HUMORA, A IZOBILJE HUMANOSTI Čovječnost je ispred zakona
Sljedeći članakGlas Koncila br. 11/2021.