TKO I KAKO MOŽE DOĆI PO SAVJET? Za osnaživanje pojedinca i obitelji

Snimio: S. Moškatelo
Ana Štimac, dipl. socijalna radnica, voditeljica Obiteljskoga savjetovališta Zagrebačke nadbiskupije

Obiteljsko savjetovalište Caritasa Zagrebačke nadbiskupije u današnjem obliku radi od svibnja 2010. godine, a namijenjeno je osobama koje imaju osobnih, bračnih ili obiteljskih poteškoća, problema u odnosu s drugima, razvojnih ili obrazovnih teškoća, a žele ih riješiti uz stručnu pomoć. U njemu rade stručni djelatnici i stručni volonteri sa završenom visokom stručnom spremom društvenoga smjera i dodatnim edukacijama iz terapijskih tehnika i vještina za rad s ljudima. Radno vrijeme savjetovališta prilagođeno je potrebama klijenata i dostupno je svakoga dana osim petka od 9 do 18 sati, a petkom od 9 do 15 sati. Prethodno se treba naručiti za tretman telefonom, e-poštom ili preko Facebook-grupe. Tretmani u savjetovalištu besplatni su, mogu biti pojedinačni (individualni) ili obiteljski i grupni, a način i duljina tretmana ovise o vrstama problema.

Individualni savjetovališni tretman traje 60 minuta, a partnerski, obiteljski ili grupni 90 minuta. Rjeđe se savjetovanje obavlja e-poštom ili telefonom.

U Obiteljsko savjetovalište najčešće se javljaju ljudi zbog bračnih problema i nesuglasica, bilo da je riječ o mladim parovima koji uče živjeti zajedno ili bračnim parovima pred rastavom. Dolaze i rastavljeni parovi koji se ne slažu u organizaciji druženja s djecom i načinom odgajanja djece te oni s problemima nevjere. Nadalje, ljudi se javljaju i zbog međugeneracijskih problema, problema suživota sa psihički bolesnom osobom te mnogih drugih problema povezanih s narušenim međuljudskim odnosima, ali i osobnih dilema u donošenju odluka.

Cilj savjetovanja usmjeren je na pomoć osobi u uvidu u osobni problem, ublažavanje ili rješavanje teškoća, pomoć u osobnom rastu i razvoju, podizanje kvalitete odnosa odgovornijim djelovanjem prema sebi i drugima te pružanje pomoći i podrške u stvaranju kvalitetnijega obiteljskoga života.

Klijenti u savjetovalište najčešće dolaze upućeni iz Centra za socijalnu skrb Trešnjevka ili samoinicijativno preporukom dosadašnjih klijenata ili informacijom s interneta. Oni koji su motivirani najčešće su potaknuti na savjetovanje od nekoga člana obitelji, ali ima i nemotiviranih koji su uvjetovani sudom ili centrom za socijalnu skrb zbog visokoga rizika od ugrožavanja interesa djece. No iskustva u radu savjetovališta pokazuju da znatan dio (57 %) nemotiviranih, odnosno nedobrovoljnih klijenata, ostaje do kraja tretmana i pokazuje zadovoljstvo polaženjem tretmana. U zadnjih pet godina (od 2012. do 2016. godine) u Obiteljskom savjetovalištu bilo je 2110 klijenata te su obavljena 7203 tretmana ili prosječno mjesečno 120 tretmana sa 35 klijenata.