FILM JOON-HO BONGA »PARAZIT« Prožimanje krajnosti

Parazit
»Parazit« (Parasite/Gisaengchun); drama/triler; redatelj: Joon-ho Bong; glume: Kang-ho Song, Woo-sik Choi

U kinima je izvrstan južnokorejski film »Parazit«, premijerno prikazan u Cannesu, gdje je osvojio Zlatnu palmu, dosad više od stotinu nagrada, a među brojnim nominacijama su i tri za Zlatni globus: najbolji film, režija i scenarij, te je kandidat i za Oscara. Njegov redatelj i scenarist Joon-ho Bong prometnuo se među najbolje filmske autore u azijskoj i svjetskoj kinematografiji, a poznat je i hrvatskoj publici jer su prikazivani i njegovi prijašnji filmovi.

U filmu je riječ o dvjema četveročlanim obiteljima, siromašnoj Kim i bogatoj Park. Razlike između njih zorno su prikazane i vizualno, posebice scenografija, i to uvijek izvrsnom fotografijom, te zvučno i glazbeno, primjerenom klasičnom glazbom i popularnim pjesmama.

U »Parazitu« je izražen autorski i umjetnički redateljev pristup te vrlo inteligentan, nepredvidljiv, napet i donekle subverzivan scenarij, koji zaokuplja svu gledateljevu pozornost. To je drama s blagim humorom i socijalnom satirom, koja se u drugom dijelu filma prometne u triler s neočekivanim obratima. Iako je radnjom smješten u Južnu Koreju, tema je univerzalna te vrlo prepoznatljiva. Riječ je o izraženoj razlici društvenih slojeva ljudi, potpunoj krajnosti bogatih i siromašnih. Ono novo što film donosi jest njihovo prožimanje, ponajprije zbog želje i borbe siromašnih da prežive, a zatim da pronađu mjesto u društvu koje će im osigurati bolji život. A bogati su katkad nesigurni.

U filmu je riječ o dvjema četveročlanim obiteljima, siromašnoj Kim i bogatoj Park. Razlike između njih zorno su prikazane i vizualno, posebice scenografija, i to uvijek izvrsnom fotografijom, te zvučno i glazbeno, primjerenom klasičnom glazbom i popularnim pjesmama.

Sin obitelji Kim ulazi u obitelj Park da bi podučavao engleski jezik njihovu kćer. Time utire put svojim roditeljima i sestri da se postupno zaposle kod Parkovih kao vozač, domaćica i učiteljica likovnosti, ali praveći se da se ne poznaju niti da su u srodstvu…

IZVORGlas Koncila br. 2/2020.
Prethodni članakOSTAVŠTINA FRANJEVCA JULIJANA JELENIĆA Najplodniji hrvatski pisac Bosne i Hercegovine
Sljedeći članakGlas Koncila br. 3/2020