Često se društvene mreže pretvaraju u velike »izloge« – u kojima pojedinci sebe nastoje predstaviti u što boljem svjetlu i »prodati« se kao idealna slika svojoj okolini. Pokazuju se tako istančani ukusi u odabiru modnoga stila, veličaju se vlastita postignuća, pokazuju se stvari koje se posjeduju i predstavljaju se navodno idealni odnosi s prijateljima i članovima obitelji.
Tih kušnja ima posebno na profilima »influencera«, koji na idealiziranom »imidžu« zarađuju i određena novčana sredstva. Međutim, upozoravaju iz »Obitelji i medija«, od kušnja veličanja sebe nisu izuzeti ni »obični« korisnici na mrežama. »Društvene mreže mogu pridonijeti razvijanju nekih narcisoidnih sklonosti. One same po sebi ne stvaraju takve sklonosti jer su one već prisutne u ljudskom srcu. No mreže ih svakako mogu dodatno hraniti«, pojašnjavaju iz »Obitelji i medija«.
Potrebna je i moralna čvrstina
Neizbježno je, napominju, barem u najmanjoj mogućoj mjeri biti prisutan na mrežama i na internetu jer su to novi »forumi« za razmjenu nužnih informacija. Međutim, ne može se »biti od mreža«, upozoravaju iz »Obitelji i medija«. I postoje načini kako doći do te razine. »Biti umjeren na društvenim mrežama znači da ne ćemo impulzivno objavljivati, reagirati i odgovarati na sve na što naiđemo, nego ćemo uvježbavati svoju samokontrolu (čak i kada znamo da smo manje ‘vidljivi’ kada smo ‘skriveni’ iza ekrana). Kada na mrežama želimo objaviti nešto što je agresivno, promislimo prije o tome da takav sadržaj ne će koristiti ni nama ni drugima koji će na njega naići«, pojašnjavaju iz »Obitelji i medija«.
Iz »Obitelji i medija« govore i o potrebi moralne čvrstine na društvenim mrežama. Treba biti ustrajan u opiranju neumjerenostima, u postavljanu granica. To se prije svega odnosi na određivanje koliko se vremena u danu provodi na mrežama. Samodisciplina je potrebna i u smislu postavljanja granica između virtualnoga svijeta i stvarnoga života. Ni u jednom »scenariju« odnosi s prijateljima i bližnjima ne mogu biti žrtvovani u ime »sadržaja« koji nam se može činiti »zabavnijim« na društvenim mrežama, poručuju iz »Obitelji i medija«.