HRVATSKI DJEČJI FILM »ANKA« Dirljiva priča o djevojčici iz sirotišta

»Anka«, film za djecu
»Anka« (Anka); film za djecu; redatelj: Dejan Aćimović; glume: Éric Cantona, Cvita Viljac, Anđela Ramljak, Linda Begonja

U hrvatskoj kinematografiji snima se sve više filmova za djecu, i to prema romanima hrvatskih književnika. Ove se godine dogodilo dva su se u kinima našla čak dva filma, gotovo istodobno. Nakon »Uzbune na Zelenom Vrhu«, stigla je »Anka«, koja je prikazana i na Međunarodnom filmskom festivalu za djecu »KinoKino« u Zagrebu.

Po romanu Mate Lovraka

Nastala je prema romanu za djecu »Anka Brazilijanka« pisca Mate Lovraka. Anku je dobro utjelovila 11-godišnja djevojčica Cvita Viljac, a Brazilijanca nekadašnja velika francuska nogometna zvijezda, a sada glumac Éric Cantona, koji u filmu govori na hrvatskom jeziku. Njegov dolazak u Zagreb na premijeru izazvao je veliko zanimanje medija, a on je i koproducent filma. No glumački je posebno dobra Anđela Ramljak kao pralja Milka.

Sve je to smješteno u čudnovatu šumu koja je iznimno uspješno i lijepo računalno stvorena vizualnim efektima. To je i najljepši dio filma i dosad najveći uspjeh i pomak u hrvatskoj kinematografiji glede posebnih efekata i produkcije.

Film je snimljen u lijepim krajolicima Dalmatinske zagore, a ozračjem koje dočarava kostimografija i scenografija smješten je na početak dvadesetoga stoljeća. Prikladan je za cijelu obitelj.

Dobri vilenjaci

Toj dirljivoj priči o djevojčici iz sirotišta koja bježi od zločeste rođakinje (Begonja) i sklanja se kod radnika u ciglani scenaristica Tatjana Aćimović dodala je legende o mitskim bićima iz Bilogore. Ondje su dobri vilenjaci, veliki i mali, vilinski prah, stabla koja govore i pokazuju put, ali ima i zlih žena zmija. Sve je to smješteno u čudnovatu šumu koja je iznimno uspješno i lijepo računalno stvorena vizualnim efektima. To je i najljepši dio filma i dosad najveći uspjeh i pomak u hrvatskoj kinematografiji glede posebnih efekata i produkcije, a sve zahvaljujući francuskom umjetniku Thierryju Arbogastu, koji je bio umjetnički savjetnik.

Tako je film dobio bajkoviti dio, koji Anki pomaže da se snađe između okrutne svagdašnjice i mašte. Ona ih povezuje i rješava probleme u oba područja…