»Suvremene spasonosne misli«, jedanaesta knjiga niza »Hrvatska katolička baština«, donosi zbirku izabranih eseja i okružnica Ivana Evanđelista Šarića (1871. – 1960.), znamenitoga vrhobosanskoga nadbiskupa i prevoditelja Svetoga pisma na hrvatski jezik. Izabrane tekstove nadbiskupa Šarića objavljene u časopisu »Vrhbosna« između 1897. do 1945. godine okupio je priređivač Vlado Vladić.
 »Ovdje ga predstavljamo kao onoga koji je kroz eseje i okružnice promišljao probleme svoje suvremenosti. Problem koji se nalazi u središtu njegova mišljenja jest: kako stvarnost, u svim njezinim očitovanjima i zastranjenjima, zacijeliti snagom kršćanskoga smisla. Misao ne razvija samo u smjeru spekulativnoga razlučivanja istine od laži, dobra od zla, nego kroz metaforu i životni primjer nastoji zavedenost lažju i zlom privući k istini i dobru«, objašnjava priređivač u predgovoru. Osim po prijevodu Svetoga pisma, uz nadbiskupa Šarića vezuje se i dvojben odnos prema režimu NDH. O tome priređivač piše: »Nepravedno je i neozbiljno sud o Šarićevu odnosu sprema NDH zasnivati samo na nekoliko fotografija, pjesama ili govora. I na osnovi toga optuživati ga za antisemitizam. Onaj tko zna, a to može svatko tko to istinoljubivo želi, koliko je Šarićeva ljubav prema vlastitom narodu bila zdrava i koliko je njegovo oduševljenje židovskom starozavjetnom književnošću bilo iskreno – tomu nikada neće pasti na pamet da bi se te dvije ljubavi i oduševljenosti mogle ikada isključivati. Taj neće fotografijama i pjesmama iščupanim iz konteksta zastirati cjelovitu istinu, koja kaže da radost zbog ostvarenja nezavisne hrvatske države ne isključuje patnju zbog stradanja bilo kojeg naroda.«
»Ovdje ga predstavljamo kao onoga koji je kroz eseje i okružnice promišljao probleme svoje suvremenosti. Problem koji se nalazi u središtu njegova mišljenja jest: kako stvarnost, u svim njezinim očitovanjima i zastranjenjima, zacijeliti snagom kršćanskoga smisla. Misao ne razvija samo u smjeru spekulativnoga razlučivanja istine od laži, dobra od zla, nego kroz metaforu i životni primjer nastoji zavedenost lažju i zlom privući k istini i dobru«, objašnjava priređivač u predgovoru. Osim po prijevodu Svetoga pisma, uz nadbiskupa Šarića vezuje se i dvojben odnos prema režimu NDH. O tome priređivač piše: »Nepravedno je i neozbiljno sud o Šarićevu odnosu sprema NDH zasnivati samo na nekoliko fotografija, pjesama ili govora. I na osnovi toga optuživati ga za antisemitizam. Onaj tko zna, a to može svatko tko to istinoljubivo želi, koliko je Šarićeva ljubav prema vlastitom narodu bila zdrava i koliko je njegovo oduševljenje židovskom starozavjetnom književnošću bilo iskreno – tomu nikada neće pasti na pamet da bi se te dvije ljubavi i oduševljenosti mogle ikada isključivati. Taj neće fotografijama i pjesmama iščupanim iz konteksta zastirati cjelovitu istinu, koja kaže da radost zbog ostvarenja nezavisne hrvatske države ne isključuje patnju zbog stradanja bilo kojeg naroda.«
Glavna prednost Šarićevih misli okupljenih u zbirci »Suvremene spasonosne misli« jest pravovjernost. »Potpuna predanost i sljubljenost s kršćanskom, crkvenom tradicijom susret s mišlju vrhbosanskog nadbiskupa istodobno čini i susretom sa samim njezinim bićem. Otkako je kao desetogodišnji dječak stupio u travničko sjemenište, on je do posljednjega svojega daha svoje biće i svoje stvaralaštvo do kraja vezao uz život Crkve, uz evanđelje… Pravovjernost, vjernost Crkvi, Svetomu Otcu papi, pokladu kršćanske vjere kod Šarića poprima različite nijanse, ali u svakom slučaju nije riječ o nečemu što bi se osjećalo kao posvojeno izvana, nego o nečemu u što je Šarić uronjen od samih korijena vlastitog bića, od samih početaka vlastitoga života. Odatle prilika za izvornost, unatoč tradicionalnosti«, objašnjava priređivač Vladić.
Osim svećeničkog angažmana koji je u prvoj polovici 20. stoljeća ostavio dubok trag među vjernicima Vrhbosanske nadbiskupije, Ivan Šarić ostat će upamćen i kao pjesnik i estetik. Neke od njegovih estetskih promišljanja čitatelji će u zbirci najbolje upoznati kroz tekst »Crkva katolička dom istini i ljepoti«. »Tako bi ljepota i sjajno veličanstvo bogoslužja zanijelo dušu umjetnikovu. Po toj ljepoti ukazala bi mu se i prava istina jer prava ljepota i nije ništa drugo nego odsjev istine. Sve je lijepo u kršćanstvu jer je u njem i sve istinito, i sve je istinito u kršćanstvu, jer je u njem sam izvor istini i ljepoti, u njem je samo Božanstvo… Kršćanstvo je izvor ljepoti i bez njega nema ljepote, nema prave estetike«, promišljao je nadbiskup Ivan Šarić. Iz perspektive suvremenih umjetničkih djela i kretanja današnjemu čitatelju relevantni su i Šarićevi pogledi na odnos umjetnosti u općenitom smislu i kršćanstva: »Tako je kršćanstvo središte gdje se sjedinjuju sve lijepe umjetnosti sa svim što imaju u sebi visoka, zajedničkoga, nepromjenjiva, istinita i čista. Kršćanstvo je zajedničko blago, od kojega zajedno uzimaju sve lijepe umjetnosti, i božansko ognjište na kojem se sve one upaljuju. U kršćanstvu je ljepota u svojoj punini, u svojem nebu i, da tako kažemo, u svojem zenitu.«
»Od Šarića učimo umijeću i budnosti, kako sama očitovanja života, i pozitivna i negativna, iskoristiti kao putokaz prema istini. Sam rasplet života, ako ga dovoljno strpljivo slijedimo, rađa istinom, načelom, orijentacijom. Šarić je učitelj života, samo zato što dopušta da ga život pouči – on je pastir svojih vjernika, samo zato što je zbližen s njihovim životom i iščitava njegove mogućnosti i nemogućnosti«, napominje u zaključku predgovora priređivač Vladić.



