ZABRINJAVAJUĆI »TREND« NA DRUŠTVENIM MREŽAMA »Influenceri« češće objavljuju fotografije svojih kućnih ljubimaca nego članova obitelji

Foto: Shutterstock

Grupa španjolskih stručnjaka napravila je nedavno analizu sadržaja koje na društvenoj mreži Instagramu objavljuju najpopularniji »influenceri« u Španjolskoj. Njihove rezultate prenio je projekt »Obitelj i mediji«.

Španjolski »influenceri«, utvrdili su istraživači, u svojim objavama osim sebe rijetko kada objavljuju svoje prijatelje ili članove obitelji. Umjesto prijatelja ili članova obitelji skloniji su objavljivati fotografije na kojima su zajedno sa svojim kućnim ljubimcima. Događa se da kućni ljubimci »zamjenjuju« članove uže ili šire obitelji u takvim objavama.

»Na društvenim mrežama nešto što je, poput obitelji, sasvim normalno, jednostavno ne dolazi do izražaja, sve dok nije riječ o zaradi ili broju pregleda neke objave«, prenose iz »Obitelji i medija« riječi španjolskih istraživača

Pojam obitelji i inače je svojevrsna endemska pojava na Instagram-profilima španjolskih »zvijezda«. Naime, od ukupno 2000 objava na Instagramu analiziranih u istraživanju, prijatelji ili članovi uže ili šire obitelji pojavljuju se u otprilike pet posto objava.

Među dvadesetak profila koje su analizirali španjolski stručnjaci pet španjolskih »influencera« ima obitelj. Potonja skupina španjolskih javnih osoba u 80 posto svojih objava spominje svoje prijatelje ili članove uže ili šire obitelji. Djeca se pojavljuju u 55 posto njihovih objava. No to pak otvara i neka etička pitanja. Naime, u 43 posto objava španjolskih »influencera« u kojoj se pojavljuju djeca zapravo se promovira neki proizvod ili usluga. Drugim riječima, djeca su – vjerojatno i mimo svoje volje – u tim objavama dio nekoga plaćenoga ili prikrivenoga oglasa. »Na taj način djeca postaju ‘monetizirana’«, upozoravaju u istraživanju španjolski stručnjaci. Drugim riječima, riječ je o još jednom zabrinjavajućem trendu. »Na društvenim mrežama nešto što je, poput obitelji, sasvim normalno, jednostavno ne dolazi do izražaja, sve dok nije riječ o zaradi ili broju pregleda neke objave«, prenose iz »Obitelji i medija« riječi španjolskih istraživača.

Reklame nekoga proizvoda pojavljuju se u 43 % objava španjolskih »influencera« na kojima se pojavljuju ili spominju njihova djeca. Ta praksa otvara i neka etička pitanja. Jesu li djeca u tim objavama »monetizirana«?