HUMANITARNA UDRUGA »TALAJA« DUGI RAT Da se širi krug dobrote

Mario Franolić, predsjednik Humanitarne udruge »Talaja«, Dugi Rat

Plemeniti ljudi ostavljaju trag u okolini u kojoj žive i djeluju, a nakon njihove smrti ostaju njihova djela i sve ono dobro koje su širili. O tome svjedoči i Humanitarna udruga »Talaja« u Dugom Ratu. Udruga je osnovana u prosincu 2014. na inicijativu nekolicine prijatelja Nikole Kačunića Talaje, prerano preminuloga sumještanina, dragovoljca Domovinskoga rata i športaša, čovjeka kojega u njegovu kraju znaju kao veoma plemenitu osobu. Život je izgubio u prometnoj nesreći, a budući da je za života uvijek bio velika srca i rado pomagao svakomu, njegovi su prijatelji, u spomen na njega, osnovali udrugu »Talaja«. Toj inicijativi rado se odazvala i lokalna zajednica te se u Dugom Ratu redovito događaju razne kulturne, športske i humanitarne aktivnosti koje su veoma posjećene.

Udruga je isključivo humanitarnoga karaktera i kao takva je jedina na području općine Dugi Rat. Cilj je udruge pomagati mladima s područja Dugoga Rata u njihovu školovanju ili životnim poteškoćama. Već petu godinu zaredom udruga stipendira nekoliko učenika i studenata u obliku mjesečne financijske pomoći. U školskoj godini 2019./2020. udruga se obvezala stipendirati deset učenika i studenata. Osim toga, svake godine u svibnju organizira se humanitarni koncert na kojem nastupaju brojni poznati umjetnici. Sva sredstva koja su zarađena na koncertu prosljeđuju se najpotrebitijima. Ideja vodilja u radu udruge je da se osim pomoći potrebitima, djeluje i odgojno na mlade ljude. Želja je da mladi prepoznaju vrijednost rada Udruge, da spoznaju koliko je lijepo pomagati te da kroz pozitivna iskustva, koja su stekli u mladosti, nastave pomagati novim generacijama mladih ljudi i da se širi krug dobrote.

Udruga organizira godišnji memorijalni turnir u nogometu »Talaja« na kojem se nastoji okupiti što više klubova iz okolice. Sudionici turnira uglavnom su učenici osnovnih škola. Kroz turnire se potiče zajedništvo, druženje i igra. Na taj način među mladima se širi poruka o pravim vrijednostima, da nije važno imati skupe marke odjeće, mobitela… nego da mladi ljudi spoznaju da postoje puno viši ciljevi u životu koji donose zadovoljstvo i onima koji primaju i onima koji daju.