KAD JE REDATELJICA I GLAVNA JUNAKINJA Pogled na život

Vardi od Agnčs
»Vardi od Agnčs« (Varda par Agnčs), dokumentarni film; redateljica: Agnčs Varda; sudjeluju: Agnčs Varda, Sandrine Bonnaire

U kinu »Europa« otvoren je 12. subverzivni filmski festival koji traje od 5. do 12. svibnja. Donosi više od pedeset filmova u nekoliko programa. Tema ovogodišnjega izdanja je »Europa na rubu«, a filmski dio ima još jednu specifičnu »U potrazi za izgubljenim analognim vremenom«. Svi filmovi donose kritički pogled na život, propituju današnjicu, ali i otvaraju nove obzore u sadržajnom i izražajnom smislu.

Nominiran za Oscara

Otvoren je posljednjim filmom nedavno preminule francuske fotografkinje i redateljice Agnčs Varde (1928. – 2019.), autobiografskim dokumentarcem »Vardi od Agnčs«, izvan konkurencije. Tim povodom održava se velika retrospektiva njezinih filmova. Prethodni »Ljudi i mjesta« (Visages villages) lani je bio nominiran za Oscara, prikazan je u hrvatskim kinima, a redateljica je dobila počasnoga Oscara.

Dokumentarac je snimljen tako da ona na kazališnoj pozornici drži predavanje publici, pri čemu katkad duhovito komentira, a usto je mnogo inserata iz njezinih filmova i izjava drugih umjetnika.

U »Vardi od Agnčs«, koji uskoro dolazi na kinoprogram, Agnčs Varda baca pogled na vlastiti život, posebice na umjetnički rad, te time daje i pregled dijela francuske kinematografije čiji je ona nezaobilazan, trajan član. Prikazuje i svoj rad fotografkinje i galerijske izložbe instalacija. Dokumentarac je snimljen tako da ona na kazališnoj pozornici drži predavanje publici, pri čemu katkad duhovito komentira, a usto je mnogo inserata iz njezinih filmova i izjava drugih umjetnika. Sve je to ne samo zanimljivo, nego i korisno za daljnje proučavanje povijesti francuske umjetnosti.

Dugometražni prvijenac

Film koji je potom prikazan prvi je igrani u natjecateljskom programu – britanski »Ray & Liz« Richarda Billinghama, također fotografa, kojemu je to već nagrađivani dugometražni prvijenac. Fotografije svojih roditelja, brata i rodbine koje je snimao tijekom odrastanja bile su mu poticaj za film, dramu o teškom životu radničke disfunkcionalne obitelji u siromašnom predgrađu Birminghama.

IZVORGlas Koncila br. 19/2019.
Prethodni članakNIJE BIO SAMO OD FORMATA »DVAJU SELA« Glazbeno-pedagoški rad Josipa Böhma
Sljedeći članakGlas Koncila br. 20/2019