KORUPCIJA U JEDNOJ FILMSKOJ NOĆI Na rubu zakona

Pun mjesec
»Pun mjesec« (Full Moon); drama; redatelj: Nermin Hamzagić; glume: Alban Ukaj, Ermin Sijamija, Izudin Bajrović

Na Zagrebačkom filmskom festivalu u Glavnom programu natječu se prvi i drugi igrani dugometražni filmovi redatelja iz cijeloga svijeta. Među njima je već dosad zapažen, vrlo dobar bosansko-hercegovački film »Pun mjesec« Nermina Hamzagića. Na festivalu u njemačkom Cottbusu odličan Alban Ukaj osvojio je nagradu za najboljega glumca, a film nagradu Ekumenskoga žirija. Koliko je doista film cijenjen pokazuje i nominacija za nagradu Europske filmske akademije u kategoriji najboljega debitanta ili otkrića godine.

To je snažna drama koja gledatelje ne ostavlja ravnodušnima. Donosi vrlo složenu i tešku društveno-socijalnu situaciju u Bosni i Hercegovini, gdje je sve na rubu zakona ili izvan njega, i gdje je korupcija sastavni dio državnih institucija. Ljudi se uglavnom priklanjaju takvoj mračnoj situaciji ili zbog osobnoga profita ili iz straha, ili iz nemoći s obzirom na izrazito siromaštvo i teške životne okolnosti. Simbolika moguće promjene, barem pojedinaca, jest noć punoga mjeseca te likovi dječaka Tarika i prodavača balona Muhameda (Bajrović) koji iznosi istine o državi, te svemu dodaju notu fantastike. Dramaturški i redateljski fabula je dobro vođena.

Radnja se zbiva tijekom jedne noći uglavnom u policijskoj postaji. Ondje je inspektor Hamza (Ukaj) prisiljen dežurati na zahtjev šefa Jasmina (Sijamija), navodno zbog pomanjkanja službenika, iako bi želio i trebao biti uz suprugu koja se te noći porađa. Rastrgan je između brige zbog komplicirana poroda i niza situacija ljudi koji su te noći privedeni. To mu pruža mogućnost da o svemu razmisli i odluči…

U istom programu ZFF-a prikazuje se češki biografski film »Havel«, redatelja Sláveka Horáka, o njihovu piscu i političaru Vaclavu Hávelu (1936. – 2011.), s naglaskom na političku aktivnost od 1968. do 1989. godine.

IZVORGlas Koncila br. 46/2020.
Prethodni članakSMIJAO SE ČETVEROGLASNO »Humoristički uštipci« Pere Rajkovića
Sljedeći članakGlas Koncila br. 47/2020