OBITELJ I MEDIJI Društvene mreže mogu biti i poligon za vježbanje jednog od najuzvišenijih »izuma« – solidarnosti čovjeka prema čovjeku

Foto: Shutterstock

Društvene mreže mogu biti blagoslov kada ih se upotrebljava na pravi način. Ne samo da u njima leži potencijal povezivanja ljudi u raznim i udaljenim krajevima svijeta, nego se one mogu upotrebljavati i kao alat za iskazivanje jednoga od najveličanstvenijih ljudskih »izuma« – solidarnosti.

»Ljudi su po svojoj naravi bića odnosa. Zato različite skupine koje se okupljaju na temeljima dubokoga osjećaja solidarnosti imaju izvanrednu moć u nadilaženju boli, pružanju utjehe i davanju novih pogleda koji mogu pomoći u boljem nošenju s osjetljivim situacijama«, pojašnjava projekt »Obitelj i mediji«.

»Ljudi su po svojoj naravi bića odnosa. Zato različite skupine koje se okupljaju na temeljima dubokoga osjećaja solidarnosti imaju izvanrednu moć u nadilaženju boli, pružanju utjehe i davanju novih pogleda koji mogu pomoći u boljem nošenju s osjetljivim situacijama«, pojašnjava projekt »Obitelj i mediji«

Kao primjer navode i slučaj djevojke iz Italije s kroničnom bolešću koja se na društvenim mrežama pridružila grupi ljudi koji su se borili sa sličnim teškoćama. Grupa je, na prvi pogled, davala elementarne stvari – razmjenu članaka, savjeta, znanstvenih istraživanja, preporuka… No na dubljoj razini grupa je pružila nešto više – pojedinci su se međusobno hrabrili, pokazivali da u potpunosti mogu razumjeti patnje s kojima se nose drugi članovi.

»Postoje mnoga svjedočanstva o važnosti dijeljenja iskustava među ljudima suočenima s istim ili sličnim problemima – posebno u situacijama u kojima se pojedinci mogu osjećati prepušteni sami sebi. To nije bijeg od stvarnoga života i stvarnih odnosa u sklonište virtualnoga svijeta. U tom smislu društvene su mreže nezamjenjiv alat jer pomažu u povezivanju ljudi koji se, bez umrežavanja preko digitalnih tehnologija, vjerojatno nikad ne bi upoznali«, objašnjavaju iz »Obitelji i medija«, napominjući da teškoće, kada se podijele s nekim drugim, poprimaju drugačije obličje.

»U životnim iskušenjima to su upravo trenutci u kojima shvatimo koliko nama drugi znače ili koliko mi možemo značiti drugima… Internet nam može pomoći da se osjećamo dijelom jedinstvene zajednice. Ili, bolje reći, dijelom jedinstvene obitelji. To su vrijedni i pozitivni aspektni koje valja isticati«, zaključuju iz »Obitelji i medija«.

U 2020. godini na nekoj od društvenih mreža kao što su Facebook, Twitter ili Instagram bilo je aktivno 3,5 milijarda ljudi. Procjenjuje se da će već 2025. biti oko 4,5 milijarda korisnika. Dakle, u budućnosti će društvene mreže dobivati još više na važnosti pa bi im se i trebalo pristupati kao poligonu za vježbanje općega dobra, među kojima jedna od vježba može biti i solidarnost.