Postoje li mame ili tate koji nikada nisu pred svojom djecom uzeli mobitel u ruku? Koji je roditelj za vrijeme igre sa svojom djecom bio apsolutno koncentriran na njih, bez osvrta na neki ekran? Zasigurno nitko, napominju iz »Obitelji i medija«, te podsjećaju da je ravnoteža između vremena koje roditelji provode u »virtualnom svijetu« i vremena koje provode sa svojom djecom jedan od ključnih odgojnih izazova današnjice. Jer roditelji koji su većinu dana »zarobljeni« ekranima svojih pametnih telefona utječu i na emotivni razvoj svoje djece, upozoravaju iz europskoga projekta.
Promisliti o nekoliko jednostavnih pravila
Prema istraživanju koje je prije nekoliko godina provedeno na Sveučilištu u Kaliforniji prekomjerna uporaba mobitela u nazočnosti djece smanjuje interakcije između roditelja i djeteta i na taj način negativno utječe na njegov razvoj.
Ista se negativna posljedica događa i kada se djeci od najranije dobi dopusti neograničena prisutnost uz mobitele ili tablete, koji ih zapravo »izoliraju« od stvarnoga susreta s njihovim roditeljima. Američko je istraživanje došlo do zaključka da prekomjerna prisutnost pametne tehnologije u odnosu roditelj-dijete utječe ponajprije na vještinu prepoznavanja, razumijevanja i suočavanja s različitim emotivnim stanjima. »Ljudi se rađaju s potencijalom za razvoj emocionalne inteligencije do određene razine, a taj potencijal također varira od djeteta do djeteta. No kroz život, a osobito u razdoblju djetinjstva, emocionalna je inteligencija dar koji se može razvijati«, prenijeli su iz »Obitelji i medija« riječi voditelja kalifornijskoga istraživanja dr. Robina Nabija.
Premda je upotrebu pametne tehnologije nemoguće smanjiti do razine potpunoga izbjegavanja mobitela, iz »Obitelji i medija« roditelje pozivaju da promisle i o nekoliko jednostavnih pravila kojima se može izbjeći prekomjerna upotreba pametnih telefona u nazočnosti djece. Dovoljno je za početak pametni telefon držati podalje od kuhinjskoga stola i blagovaonice, a »listanje« društvenih mreža ili e-pošte nije baš uvijek primjerena »dodatna aktivnost« u vrijeme igre s djecom, zaključuju iz »Obitelji i medija«.