OBITELJ I MEDIJI Umjesto kroz leće kamere stvarnost je bolje doživjeti vlastitim očima

Foto: Shutterstock

Neprestano fotografiranje i snimanje videa na nekom putovanju, razgledavanju, za vrijeme boravka u prirodi ili tijekom večernjega izlaska ne će poslužiti da se određeni osjećaji i dojmovi »zamrznu« i pohrane za vječnost. Naprotiv, upozorava projekt »Obitelj i mediji«, pokušaji da se baš svaki djelić stvarnosti »zarobi« klikom kamere pametnoga telefona umanjuje važnost nekoga događaja.

Nešto što je zapisano u pamćenju ima mnogo veću težinu nego nešto što je zapisano na memorijskoj kartici i, navodno, ostaje spremljeno zauvijek. Stoga, napominju iz »Obitelji i medija«, »maniju vječitoga ‘selfija’ i objavljivanja sadržaja na društvenim mrežama treba što je više moguće obuzdati«.

»Kada se javi kušnja da se baš svaki detalj treba slikati, stanite. Pogled treba biti usmjeren prema stvarnosti, treba iskusiti ljepotu trenutka, a tek nakon toga promišljati što bi bilo korisno fotografirati ili snimiti da bi ostalo za budućnost«, poručuje projekt »Obitelj i mediji«

Nije samo riječ o procesu objavljivanja sadržaja i praćenju koliko je »lajkova« koja fotografija dobila i tko je uopće određenoj fotografiji dao »palac gore«. Često se zaboravlja na onu pravu realnost, na ljude koji su od krvi i mesa.

»Obitelj i mediji« zato nude tri savjeta. Najprije treba »pogled usmjeriti na stvarnost, a ne na zaslon«. »Treba neprestano gledati uokolo, promatrati i uživati u trenutku. Kada se javi kušnja da se baš svaki detalj treba slikati, stanite. Pogled treba biti usmjeren prema stvarnosti, treba iskusiti ljepotu trenutka, a tek nakon toga promišljati što bi bilo korisno fotografirati ili snimiti da bi ostalo za budućnost.« Na to se nadovezuje i drugi savjet – bolje slikati malo, ali kvalitetno. Dobra fotografija može nanovo oživjeti upravo osjećaj koji je netko imao u srcu kada je fotografirao neku znamenitost, druženje, obiteljsko okupljanje… Treći i možda najvažniji savjet jest da se svaki trenutak treba najprije osjećati i dijeliti s bližnjima. »Stalna briga oko toga koju fotografiju ili video treba podijeliti na društvenim mrežama, s onima koji žive možda i jako daleko od nas, može rezultirati nebrigom za život u punini zajedništva s bližnjima. To je paradoks, ali svejedno se može dogoditi«, zaključuju iz »Obitelji i medija«.

Google je objavio da se 93 milijuna »selfija« objavi svakoga dana na različitim društvenim mrežama. No ta brojka odnosi se samo na korisnike operativnoga sustava Android, što znači da je u stvarnosti broj »selfija« još veći, posebno ako joj se pribroje korisnici Appleovih uređaja.