POŠTA NE ODUSTAJE OD BOŽIĆNIH MOTIVA Ekvadorska Gospa na američkoj markici

Gospa od Guapula

Iako su digitalne platforme postale dominantan način komunikacije u 21. stoljeću, poštanske marke još imaju važnu ulogu jer njima svaka zemlja priča svoju priču, odajući počast važnim i zaslužnim ljudima i događajima. Tradicionalnom božićnom poštanskom markom koju je izdala američka Poštanska služba (USPS) nastavlja se tradicija izrade božićnih maraka »Madone s Djetetom« koja prikazuje detalje slike Gospe od Guápula, naslikane na osnovi Marijina ukazanja 1696. godine u župi Guápulo u ekvadorskom gradu Quitu. Slika je nazvana po franjevačkom svetištu istoimenoga naziva izgrađenu u drugoj polovici 17. stoljeća te prikazuje Mariju koja drži ružu, simbol njezine duboke ljubavi prema Bogu, prema katoličkoj tradiciji. Uključuje uokvirena lica šest kerubina koji gledaju s dna umjetničkoga djela. Naslikao ju je nepoznati umjetnik u 18. stoljeću tehnikom ulja na platnu u Cuzcu u Peruu, a izložena je kao dio zbirke u Metropolitanskom muzeju umjetnosti u New Yorku. Detalj na marki prikazuje Gospu od Guápula ogrnutu haljinom u obliku piramide ukrašenu draguljima koja drži žezlo satkano od ruža i lišća. Okrunjena Djevica Marija gleda u ukrašeno novorođenče Isusa Krista koje drži u lijevoj ruci. Crvena krunica visi preko sredine Marijine haljine i spušta se prema desnoj strani. Marka je uokvirena sivim obrubom, riječ »Božić« pojavljuje se crnim slovima na vrhu, s desne strane napisana je riječ »zauvijek«, s lijeve zemlja podrijetla »USA«, a na dnu je obruba napisano stoljeće izrade i grad te naziv muzeja u kojem se djelo nalazi. Markicu je dizajnirao Greg Breeding.

IZVORGlas Koncila br. 51-52/2020.
Prethodni članakMLADI – BLAGOSLOV OBITELJI »Blagoslov je susret čežnji«
Sljedeći članakGlas Koncila br. 1/2021