PRODUKCIJA NA RAČUN PUBLIKE Kako je serija o Isusovu životu osvojila svijet

Televizijska serija o Isusovu životu »The Chosen« (Izabrani) u nekoliko je svojih sezona stekla veliku privrženost gledatelja na vodećim filmskim platformama kao što su »Amazon« i »Netflix«. Uspjeh serije pomalo je začudan jer je u popularnoj kulturi, a osobito u suvremenoj kinematografiji, sve manje mjesta za vjerske i kršćanske teme. Tim se fenomenom pozabavio i projekt »Obitelj i mediji«.

Entuzijasti i ljudi s manjkavostima

Glavna je zamisao serije prikazati život Isusa iz Nazareta ne samo kroz prizmu Krista kao glavnoga lika, nego i s motrišta ljudi koje je susretao – njegovih apostola, ali i drugih osoba koje Novi zavjet spominje, poput Marije Magdalene ili Nikodema.

»Način na koji je serija snimljena omogućuje gledatelju da se lako poistovjeti sa životima Isusovih suvremenika. To znači i da je redatelj serije uspio u svojem naumu da evangelizira suvremenu publiku preko glavnih platforma za filmove i televizijske serije«, pojasnili su o seriji »The Chosen« iz »Obitelji i medija«

Prikazujući njihovu duhovnu širinu, serijal ih portretira kao protagoniste koji su entuzijastično prihvatili Isusove poruke, ali i kao ljude koji su se zbog svojih manjkavosti borili da bi u punini razumjeli smisao radosne vijesti, dodaju iz »Obitelji i medija«.

Zbog tih je značajki serija »The Chosen« različita od ranijih filmskih i televizijskih ostvarenja koja su se bavila životom Isusa Krista, pojašnjavaju iz »Obitelji i medija«. Usto, serija je pokrenuta financijskim sredstvima koja su prikupljena donacijom publike (tzv. crowdfunding) te su i neusporediva s novcem kojim raspolažu moderne filmske produkcije. »Razina je glume visoka, ni na trenutak usiljena, a psihološki profili protagonista briljantno su prikazani. (…) Način na koji je serija snimljena omogućuje gledatelju da se lako poistovjeti sa životima Isusovih suvremenika. To znači i da je redatelj serije uspio u svojem naumu da evangelizira suvremenu publiku preko glavnih platforma za filmove i televizijske serije«, ocjenjuju iz »Obitelj i medija«.

40 milijuna dolara prikupila je produkcija serije »The Chosen« dobrovoljnim prilozima publike (tzv. crowdfundingom) u vrijeme dok je čitavi projekt bio u povojima. Zanimljivost je serije i u tome što okuplja glumce različitih kršćanskih denominacija, uključujući i katolike, a postavu čine i glumci židovske vjere.