Prvom nedjeljom u došašću započinje nova liturgijska godina. Povijest ljudskog roda počela je stvaranjem prvoga čovjeka. Ta ljudska povijest, možemo kazati, ima dvije dimenzije: prvu horizontalnu, ovozemaljsku povijest. Izvor je te povijesti u čovjekovim izborima, odlukama, traženjima, borbama i razvojem života čovjekova u vremenu.
Međutim, postoji i druga povijest koja se utkiva i odvija skupa s tom horizontalnom. Nju možemo nazvati vertikalnom poviješću. To je Božji zahvat u povijest, to je povijest spasenja.
Čovjekovim padom pošli su njegova povijest i njegov život putovima zla i smrti.
I Bog će se u nedokučivoj tajni svoga milosrđa prema čovjeku uključiti u tu ljudsku povijest kao suputnik i kao supatnik – da bude Spasitelj ljudi.
To će se dogoditi utjelovljenjem Riječi u punini vremena. Punina vremena bit će onaj trenutak povijesti kad će se božanska osoba – vječni Sin Očev – utjeloviti u krilu Bezgrešne Djevice Marije da se rodi kao čovjek za nas!
Stari je zavjet povijest objave Božje u povijesti Izraela, izabranog naroda, s kojim je Bog sklopio Savez. U tom su narodu proroci, čuvari vjere u jedinoga i pravoga Boga, naviještali dolazak Mesije – Spasitelja. To je bilo dugo vrijeme došašća. Stoga je starozavjetno došašće bilo vrijeme naviještanja, iščekivanja i nadanja dok se ne ispuni vrijeme Božjega dolaska!
Starozavjetna Crkva se nadala prvom dolasku Spasiteljevu; novozavjetna Crkva vjeruje u njegov drugi dolazak kad će se u punini konačno ispuniti potpuno smisao stvaranja i otkupljenja.
Stoga su u povijesti dva došašća kao vremena nade i ispunjenja Božjih obećanja.
Ali Božji je dolazak u našu dušu, u našu savjest i u naše srce dar ljubavi kojoj se uzvraća slobodnim odgovorom obraćenja: »Dođi, Gospodine Isuse!« (Otk 22, 20)
Došašće je liturgijsko vrijeme priprave da se u nama dogodi dolazak Božji! Molitva, post i milostinja otvaraju dušu Spasitelju.
Čitamo u knjizi Otkrivenje: »Evo, na vratima stojim i kucam; posluša li tko glas moj i otvori mi vrata, unići ću k njemu i večerati s njim, i on sa mnom!« (Otk 3, 20)
Hoće li se za Božić Isus roditi u meni?
Iz knjige »Vjeruješ li ovo?«, Glas Koncila, 2005., str. 118.-121.





















