FILMSKA PRIČA IZ KONAVALA Želja za promjenom

Mare
»Mare«; hrvatsko-švicarska drama; redateljica: Andrea Štaka; glume: Marija Škaričić, Goran Navojec, Ivana Roščić

Čast da otvori ovogodišnji Pulski filmski festival pripala je hrvatsko-švicarskoj drami »Mare«, redateljice i scenaristice Andree Štake. To je jedan od triju filmova na PFF-u, uz »Terezu 37« i »Mater«, u kojima su žene glavni likovi, te se iz njihove vizure promatra mentalitet sredine koja ih okružuje. Jedini hrvatski film koji ima svjetsku premijeru i svečano će zatvoriti festival jest povijesna drama »Ribanje i ribarsko prigovaranje« Milana Trenca.

Kuća u kojoj je film snimljen i djeca glavne junakinje Mare jesu dom i djeca autoričine rođakinje, što pridonosi autentičnosti prikazane sredine. Upravo je složena društvena situacija u tom području, koliko god lijepom toliko i izoliranom, ono što određuje likove, osjećaj usamljenosti, rutine, nezadovoljstva, te stvara želju za životnom promjenom i bijegom.

Film »Mare« imao je premijeru na festivalu u Berlinu. Na Sarajevskom festivalu dobio je nagradu CICA-e, Međunarodne konfederacije umjetničkih kina, za najbolji film, a Marija Škaričić »Srce Sarajeva« za najbolju glumicu.

To je prvi autorski dugometražni film posve snimljen u Konavlima s hrvatskim glumcima. Ondje je podrijetlo Andree Štake, koja inače živi u Švicarskoj. Kuća u kojoj je film snimljen i djeca glavne junakinje Mare jesu dom i djeca autoričine rođakinje, što pridonosi autentičnosti prikazane sredine. Upravo je složena društvena situacija u tom području, koliko god lijepom toliko i izoliranom, ono što određuje likove, osjećaj usamljenosti, rutine, nezadovoljstva, te stvara želju za životnom promjenom i bijegom. Likovi se ne drže posve starih običaja, a dolazi na vidjelo i problem nedovoljnoga obrazovanja. Kamera svojom pokretljivošću i bilježenjem kontrasta pridonosi uvjerljivosti takvoga okruženja. Film je dinamičan, dobroga ritma.

Mare ima obitelj – muža i troje djece, prijateljicu Šimu (Roščić), roditelje i brata, ali svatko od njih ima probleme i razloge nezadovoljstva. Osim glavne junakinje, ostali likovi nemaju razrađenu karakterizaciju, nego ostaju na razini kamenčića koji je dio društvenoga mozaika. Nepredvidljivost životnih zbivanja, posebice vezanih uz djecu, uzrokovat će niz događaja i odluka…

IZVORGlas Koncila br. 36/2020.
Prethodni članakPOVRATNIK KATOLIČKOJ BAŠTINI Ivo Filipović – nepoznati klasik hrvatskoga eseja
Sljedeći članakGlas Koncila br. 37/2020.