KAKO SU SE ZA USPJEH (IZ)BORILI STANLIO I OLIO Najbolji komičarski par

Stanlio i Olio
»Stanlio i Olio« (Stan & Ollie); drama; redatelj: Jon S. Baird; glume: Steve Coogan, John C. Reilly, Danny Huston

Vrlo dobar podsjetnik na najbolji hollywoodski komičarski par u filmu i kazalištu u 20. stoljeću, Britanca Stana Laurela (1890. – 1965.) i Amerikanca Olivera Hardyja (1892. – 1957.), jest drama »Stanlio i Olio« s mnogo duhovitih prizora. Naime, to nije biografska drama, nego bilježi njihov najveći uspjeh tridesetih godina, a zatim pedesetih, nakon dulje stanke, putovanje po kazalištima u Velikoj Britaniji s nakanom da ponovno privuku publiku i ponove uspjeh. Temelji se na knjizi »Laurel & Hardy – The British Tours« A. J. Marriota.

Film otkriva kako ni tada nije bilo nimalo lako u kinematografiji, velikoj filmskoj industriji koja teži zaradi i potplaćuje glumce, uz mnoge probleme s producentima, konkretno Halom Roachom (Huston).

Oni su bili velike zvijezde i nijemoga i zvučnoga filma, kratkometražnih i dugometražnih filmova, crno-bijelih i u boji. Odlično ih utjelovljuju Steve Coogan i John C. Reilly, koji se prikladnom maskom poistovjetio izgledom s Hardyjem. Obojica su izvrsno uvježbala i odigrala najbolje i najduhovitije scene slavnoga dvojca, najpoznatijega po fizičkoj, slapstick-komediji. Obojica su bila nominirana za najboljega glumca, Coogan za nagradu BAFTA, a Reilly za Zlatni globus.

Film otkriva kako ni tada nije bilo nimalo lako u kinematografiji, velikoj filmskoj industriji koja teži zaradi i potplaćuje glumce, uz mnoge probleme s producentima, konkretno Halom Roachom (Huston). Usto starenje i bolesti dodatno otežavaju bitku za životnu egzistenciju, što nije ni njih zaobišlo. No film vrlo dirljivo i toplo prikazuje njihovo iskreno prijateljstvo i odane supruge, Idu i Lucille, koje su im bile velika potpora.

Film je vrlo jasno i pregledno režiran, izvrsno odglumljen i donekle melankoličan. Ponajbolje su scene one u kojima spontano Laurel i Hardy prizore iz predstava i filmova prenose u životne situacije. Ta tragikomična drama odličan je poticaj da gledatelji požele pogledati sve izvorne filmove toga najvećega komičarskoga para.

IZVORGlas Koncila br. 21/2019.
Prethodni članakDUŠOBRIŽNIK LJUDI I KULTURE Dobra djela i dobre knjige Mirka Čovića
Sljedeći članakGlas Koncila br. 22/2019