KORISTAN SADRŽAJ Aplikacije koje površnu zabavu mogu pretvoriti u dobro provedeno vrijeme za djecu i roditelje

Foto: Shutterstock

Zasigurno su se mnogi roditelji našli u dvojbi: doći s posla i izvesti djecu s »viškom energije« u park ili malo predahnuti, a djecu »primiriti« nekom zabavom na pametnom telefonu? Za one koji nakon napornoga dana ipak biraju drugu opciju, projekt »Obitelj i mediji« predstavio je nekoliko aplikacija koje površnu zabavu mogu pretvoriti u dobro provedeno vrijeme za djecu i roditelje. Iako su sve aplikacije na engleskom jeziku, traže njegovo osnovno poznavanje i osmišljene su tako da u njima zajedno sudjeluju i roditelji i djeca.

»Edukativne aplikacije pomažu djeci u ovladavanju znanjima i vještinama kojima će se možda koristiti i kada odrastu i počnu raditi. One mogu i zainteresirati djecu za neke teme koje su im dosadne kada su predstavljene na ozbiljan način«, napominju iz »Obitelj i medija«

Googleova aplikacija »Arts and Culture« (hrv. Umjetnost i kultura) na vrlo pregledan način upoznaje djecu s važnim umjetničkim djelima kroz različite slike i videouratke. Uz određeno umjetničko djelo, koje ostavi snažan dojam na dijete, nalazi se nekoliko poveznica s više detalja o autoru djela i kontekstu u kojem je nastalo. »Quizlet« je aplikacija namijenjena učenju stranih jezika i uvježbavanju pravilnoga izgovora stranih riječi. Aplikacija iz arhiva bira lekcije o pojedinom jeziku i riječima, a njih kreiraju korisnici aplikacije, odnosno roditelji i djeca. Aplikacija »ABCmouse« namijenjena je djeci u dobi od dvije do osam godina i svojevrsna je nadopuna predškolskomu odgoju. Ona sadrži više stotina različitih igara u kojima se uči o matematici, prirodi, navikama čitanja i umjetnosti. Svaka razina donosi određeni broj nagradnih bodova. »Hopscotch« je aplikacija za djecu u dobi između deset i šesnaest godina, a svrha joj je učenje osnovnih vještina računalnoga programiranja. Svaki se program može podijeliti s vršnjacima, kao što se i tuđi programi mogu preuzimati i nadograđivati vlastitim idejama.

»Edukativne aplikacije pomažu djeci u ovladavanju znanjima i vještinama kojima će se možda koristiti i kada odrastu i počnu raditi. One mogu i zainteresirati djecu za neke teme koje su im dosadne kada su predstavljene na ozbiljan način. No uvijek valja postaviti granice za određenu aplikaciju premda je riječ o edukativnim sadržajima. Previše vremena za ekranima znači i manje vremena sa svojim vršnjacima«, zaključuju iz »Obitelj i medija«.

Otprilike šest sati dnevno provode djeca u dobi od osam do deset godina pred različitim vrstama ekrana. Kako raste dob djece, raste i vrijeme koje provode uz pametnu tehnologiju. Od tehnologije ne treba bježati, ali u obilju tehnološke ponude treba težiti informativnim, formativnim i korisnim sadržajima.