OBITELJ I MEDIJI Samo sretni i zaljubljeni objavljuju na društvenim mrežama?

Foto: Shutterstock

Sretni zaručnici i supružnici objavljuju zapravo vrlo malo zajedničkih fotografija na društvenim mrežama i – kako napominju iz projekta »Obitelj i mediji« – ta se tvrdnja može i znanstveno potvrditi. Oni koji se ponašaju suprotno, objavljujući na društvenim mrežama svaki detalj iz svojega osobnoga života, zapravo imaju problem sa samopouzdanjem, upozoravaju iz europskoga projekta pozivajući se na istraživanje koje je provelo Sveučilište »Albright« iz Sjedinjenih Američkih Država. »Sretni zaručnici i supružnici nemaju potrebu neprestano ‘objavljivati sebe’ na društvenim mrežama jer su ispunjeni onim što se događa izvan mreže.

»Djeci treba pomoći da shvate da se iza svakoga lica na nekoj fotografiji nalazi stvarno osoba, koja zaslužuje biti prepoznata i voljena u stvarnom životu. U protivnom riskiramo ostaviti djecu u uvjerenju da život nije ništa drugo nego objavljivanje ‘dobrih priča’ na društvenim mrežama«, napominju iz »Obitelji i medija«

Neprestano objavljivanje fotografija ili statusa na društvenim mrežama zapravo bi ih ometalo da uživaju u sadašnjem trenutku«, pojašnjavaju iz »Obitelji i medija«. No osim zavaravanja sebe i drugih, oni koji neprestano objavljuju fotografije zajedničkoga života mogu svoga zaručnika ili supružnika pretvoriti u »trofej«, namijenjen za pokazivanje drugima. Tako druga osoba postaje »dodatak«, a ne životni suputnik.

»Pojedinci koji se nađu u takvoj situaciji trebaju sebi postaviti pitanje zašto su društvene mreže postale njihov bijeg od stvarnoga života, zašto imaju problema u odnosima s drugima izvan društvenih mreža i koje se praznine takvim ponašanjima nastoje zapravo popuniti«, savjetuju iz »Obitelji i medija«. »Važno je osobito među djecom razvijati svijest o dostojanstvu drugih i skromnosti. Djeci treba pomoći da shvate da se iza svakoga lica na nekoj fotografiji nalazi stvarno osoba, koja zaslužuje biti prepoznata i voljena u stvarnom životu. U protivnom riskiramo ostaviti djecu u uvjerenju da život nije ništa drugo nego objavljivanje ‘dobrih priča’ na društvenim mrežama«, zaključuju iz »Obitelji i medija«.

Na društvenim mrežama aktivno je 70 % odraslih u razvijenim zemljama. Čak 84 % mladih između 18 i 29 godina redovito rabi razne društvene mreže. »Priču« na društvenoj mreži Instagramu svakoga dana objavi 500 milijuna njezinih korisnika.