OBITELJ I MEDIJI Za snalaženje u suvremenom medijskom prostoru

Istraživanje projekta »Obitelj i mediji« pokazalo je još 2018. godine da čak 72% mladih više puta tjedno svoje slobodno vrijeme provodi uz razne serije, među kojima prednjače komedije, tzv. sitcomi.

Odsad ćemo na stranicama Glasa Koncila u ovoj rubrici predstavljati savjete za snalaženje u suvremenom medijskom prostoru koje na temelju brojnih empirijskih istraživanja objavljuje međunarodni projekt »Obitelj i mediji« (www.familyandmedia.eu). Projekt djeluje od 2005. godine i izrastao je iz interdisciplinarne i međunarodne radionice pri Sveučilištu svetoga Križa u Rimu koja se bavila obitelju i medijima. Njegov tim istražuje načine na koje je obitelj predstavljena u masovnim medijima te kako institucije koje promoviraju obitelj odašilju svoje poruke i općenito komuniciraju u javnom prostoru. Tim istraživača predvodi prof. dr. Norberto Gonzalez Gaitano sa Sveučilišta svetoga Križa, jedan od vodećih analitičara javnoga mnijenja u Crkvi i stručnjak za novinarsku etiku.

Već petnaest godina projekt pomaže brojnim obiteljima da se ohrabre pronaći ono što je dobro u medijima, pogotovo posljednjih godina među sadržajima na društvenim mrežama

Pojam obitelji projekt shvaća u smislu kršćanske antropologije pa je i jedna od njegovih namjera upravo promoviranje pozitivne vizije naravne antropologije obitelji. Kratki opis onoga što javnosti nudi »Obitelj i mediji« mogao bi se sažeti u misao da se projekt ne oslanja na dociranja i preporuke od čega u medijima treba bježati, nego zauzima afirmativnu poziciju pronalaska dobroga, vrijednoga i odgojnoga sadržaja u cjelokupnoj medijskoj sferi u koju su danas, zapravo bez mogućnosti bijega, uronjeni i djeca i njihovi roditelji.

Već petnaest godina projekt pomaže brojnim obiteljima da se ohrabre pronaći ono što je dobro na televiziji, na radiju, u tisku, a posljednjih godina posebice u pronalasku vrijednih sadržaja na društvenim mrežama, u kinu i u mnogim današnjim kućnim »TV-kinima« kao što je »Netflix«, u raznim hit-knjigama, crtićima i animiranim filmovima za djecu i mlade.

Tekstove projekta »Obitelj i mediji« donosit ćemo prema kriterijima aktualnosti i važnosti za hrvatske čitatelje. Tako ćemo se u sljedećim brojevima baviti videopozivima i njihovom ulogom u zbližavanju obitelji u ovogodišnjem (pred)božićnom vremenu. Ususret početku novoga polugodišta kazat ćemo nešto o dobrim stranama nastave na daljinu te o mogućnostima koje školski sustav, uz obiteljski odgoj, može ponuditi mladima u dozrijevanju u digitalnom okruženju. Roditelje će posebno zanimati koje su i kako zapravo funkcioniraju društvene mreže, poput »Tik Toka«, na kojima njihova djeca provode svoje slobodno vrijeme. (ME)