GROTESKA IZ »TROKUTA TUGE« Kritika klasnih odnosa

Trokut tuge
»Trokut tuge« (Triangle of Sadness); drama/crna komedija; redatelj: Ruben Östlund; glume: Zlatko Burić, Woody Harrelson, Harris Dickinson, Charlbi Dean

U kina dolazi film uglednoga švedskoga redatelja i scenarista Rubena Östlunda »Trokut tuge«, kojim je svečano zatvoren Zagreb film festival. Ta je satirična crnohumorna drama osvojila Zlatnu palmu u Cannesu, što je Östlundu druga takva nagrada nakon »Kvadrata« 2017. godine. »Kvadrat« je osvojio šest »europskih Oscara«, a sada je »Trokut tuge« nominiran u četiri kategorije za tu nagradu Europske filmske akademije: najbolji film, režija, scenarij i glumac. Taj nominirani glumac jest hrvatski Zlatko Burić – Kićo, koji živi u Danskoj. Ostvario je izvrsnu ulogu ruskoga bogataša Dimitrija, s puno komičnih scena.

»Trokut tuge« je prvi Östlundov film na engleskom jeziku, nastao u koprodukciji devet zemalja. I dalje Östlund propituje suvremeno društvo i satirično-groteskno-crnohumorno se odnosi prema onomu što kritizira i na što upozorava. Sada je to svijet ljepote, manekena i bogataša, razlika u klasama i ponašanje bogatih prema nižim slojevima, ali i efektan obrat koji donosi promjenu klasnih odnosa. Onaj tko je trenutačno u poziciji moći iskorištava druge. Već na početku objašnjava se što je trokut tuge.

Film je strukturiran u tri dijela. Ipak je malo predug, posebice neugodna sekvenca posljedicâ morske bolesti. U prvom dijelu riječ je o ljepoti i modelima, mladiću Carlu i djevojci Yayi, ujedno influencerici. Oni se, zahvaljujući sponzorima, nađu u drugom dijelu na jahti prepunoj osebujnih bogataša s pijanim kapetanom. U trećem dijelu, nakon brodoloma, preživjeli se nađu na pustom otoku, gdje se sve mijenja…