ZAČIN ZA OBITELJSKI ŽIVOT Ne odustajati olako od pripreme hrane u vlastitoj kuhinji

Foto: Shutterstock

Kao i u ostatku svijeta, i u Hrvatskoj je osim kirurških maski jedan od »zaštitnih znakova« pandemije bila gotovo masovna dostava hrane iz restorana do kućnoga praga, gdje su glavnu ulogu imali posrednici poput aplikacija »Glovo« i »Wolt«. Nije sporno da su takve inovacije mnogima pomogle, kako ugostiteljima koji su nudili hranu i tako uspjeli u krizi ostati koliko-toliko na »pozitivnoj nuli« tako i obiteljima. Roditelji su često trebali naći rješenje kako uskladiti poslovne obveze i rad od kuće s bavljenjem djecom koja nisu mogla ići u vrtiće ili u škole. To je značilo biti njihov profesor i pomagati im u učenju, igrati se s njima, odvesti ih u šetnju da se ispušu kada imaju viška energije i, naposljetku, pobrinuti se da imaju kuhan obrok. Izazov je postajo tim veći što je obitelj bila brojnija. U novoj je računici tako mnogima svaka minuta postala bitna pa i ne čudi što je ponekad dostava gotove hrane bila jedina moguća opcija.

Naručivanje gotove hrane iz restorana oduzima ljepotu i toplinu pripreme obroka u vlastitoj kuhinji, no samo po sebi nije katastrofa za obitelj. Višak vremena kada se ne kuha uvijek se može kvalitetno iskoristiti za razne aktivnosti.

Vjerojatno je i to razlog zašto su različiti pokušaji domaće kuhinje, poput pripreme kruha kod kuće, nakon što su poharane police s brašnom i kvascem, ipak ostali samo pokušaji.

Projekt »Obitelj i mediji« upozorava da se unatoč izvanrednim okolnostima ne odustaje od nekih tradicionalnih obrazaca ponašanja koji su zapravo neodvojivi od obiteljskoga života, kao što je kuhanje, nego da se svemu pristupa s određenim oprezom. Naime, kako vrijeme prolazi, na neke se komocije čovjek može previše naviknuti pa će ih se kasnije biti teško ili nemoguće riješiti.

»Važno je uskladiti svaki izbor i odluku na najbolji mogući način – biti pametniji i posvetiti slobodno vrijeme stvarima koje volimo, no u isto vrijeme treba biti svjestan da postoji nešto što se zove ‘robovanje komociji’ i što naravno ima negativne posljedice«, upozoravaju iz projekta »Obitelj i mediji«. Dakle, naručivanje gotove hrane iz restorana oduzima ljepotu i toplinu pripreme obroka u vlastitoj kuhinji, no samo po sebi nije katastrofa za obitelj. Višak vremena kada se ne kuha uvijek se može kvalitetno iskoristiti za razne aktivnosti, kao što su obiteljski hobiji, šport s djecom, gledanje filma, igra… Prema tome ponovno valja upozoriti da tzv. suvremeni trendovi sami po sebi ne trebaju biti štetni za obiteljski život, no samo ako im se razborito pristupi.

»Wolt« je u pandemijskoj 2020. godini na dostavi hrane, ali i najrazličitijih proizvoda, zaradio diljem svijeta 662 milijuna dolara. To je golema zarada ako se ima u vidu da je ta finska tvrtka, otkako je utemeljena 2015. godine, zaradila ukupno 856 milijuna dolara.

IZVORGlas Koncila br. 6/2021.
Prethodni članakREMBRANDT ZA DJECU Filmski susret u muzeju
Sljedeći članakGlas Koncila br. 7/2021