VAŽNO JE DJECI PRIČATI PRIČE Bajka o odrastanju

Zaboravljeni princ
»Zaboravljeni princ« (Le princ oublié); obiteljska fantazija/pustolovina; redatelj: Michel Hazanavicius; glume: Omar Sy, Bérénice Bejo, Keyla Fala, Sarah Gaye, Néotis Ronzon

U francuskoj kinematografiji ima filmova koji su produkcijski dobri i raskošni tako da podsjećaju na hollywoodske uspješnice. Jedan od njih je i obiteljska fantazija »Zaboravljeni princ«, koja ima pustolovne dijelove, a katkad je na granici komedije i drame. Redatelj je oskarovac Michel Hazanavicius, čiji je film »Umjetnik« osvojio čak pet Oscara 2012. godine, među kojima i za najbolji film.

Originalnu priču za »Zaboravljenoga princa« napisao je Bruno Merle, a četiri scenarista su je prilagodili. Riječ je o odrastanju djeteta i roditelja koji to odrastanje i odvajanje moraju prihvatiti što bezbolnije i lakše. Isto tako, bitna poruka jest o važnosti pričanja priča djeci, koja se nastavljaju i u idućim naraštajima.

Glavni lik u filmu je samohrani otac, udovac Djibi (Sy), koji svojoj osmogodišnjoj kćeri Sofiji (Fala) priča prije spavanja bajkovite pustolovine u kojima je on glavni lik Princ te spašava princezu, koja je pak njegova kći. Taj je dio vizualno prikazan poput cirkusa s dobrim i lošim likovima, pun živopisnih boja i glazbe. Izmjenjuje se s realno prikazanim svakodnevnim životom te male obitelji i susjede Clotilde, koja im se pridružuje. Glumi je oskarovka Bérénice Bejo.

Problemi nastaju kada dvanaestogodišnja Sofia (Gaye) kreće u novu školu i više ne želi tatine priče, nego društvo iz razreda, posebice dječaka Maxa (Ronzon). Tata se boji da će njegov Princ otići u »tamnicu zaborava«, i treba naučiti kako je vrijeme da se pobrine za vlastiti život.

Omar Sy sličnu je ulogu brižnoga samohranoga otca imao u dobrom obiteljskom filmu »Odjednom tata«, glumi i u obiteljskoj pustolovini »Zov divljine« koji je isto u kinima, a pamti ga se najviše po ulozi u sjajnom francuskom filmu »Nedodirljivi«.

IZVORGlas Koncila br. 12/2020.
Prethodni članakIZAZOV ZA BIOGRAFE Vladimir Vrana – pouzdani književni povjesničar
Sljedeći članakGlas Koncila br. 13-14/2020