Pronicanje u uzvišenost

Istaknuto je da je likovnim stvaranjem nastojao proniknuti u uzvišenost, dirljivost, unutarnju slobodu te jednostavnost života i vjere.

Izložba pod nazivom »Fra Ambroz Testen – Rukopis izvan umjetničkih matrica« otvorena je u srijedu 26. listopada u Hrvatskom muzeju naivne umjetnosti u Zagrebu, u organizaciji toga muzeja. Poticaj otvorenju bila su četiri Testenova crteža otkupljena za zbirku muzeja. Uvodnu riječ dala je autorica izložbe Margarita Sveštarov Šimat. Svojim govorima uveličali su je ravnateljica muzeja Mira Francetić Malčić, akademik Tonko Maroević i fra Ivan Gavran, gvardijan franjevačkoga samostana u Kamporu na otoku Rabu. Izloženo je više od 30 crteža s elementima osobnih životnih doživljaja i vizija svijeta, u kojima samouki autor, kako je rečeno na otvorenju, otkriva svoje strahove, kušnje, nedoumice, blagost, milinu i milost. Istaknuto je da je likovnim stvaranjem nastojao proniknuti u uzvišenost, dirljivost, unutarnju slobodu te jednostavnost života i vjere. Djela su nastajala u samozatajnosti Testenova franjevačkoga poziva te su posuđena iz franjevačkoga samostana u Kamporu, Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu te iz nekoliko privatnih zbirka. Na crtežima prevladavaju crno-bijeli tonovi, obrisi i mrlje, svjetlo i tama, biblijski motivi te mitski i simbolični likovi. Neka od izloženih djela prikazuju Kristovu muku – »Krist nosi križ«, »Šimun Cirenac pomaže Isusu nositi križ«, »Golgota« i »Raspeće«, apokalipsu – »Seljak iz apokalipse« i »Apokaliptična zvijer na nebu«, prizore iz Danteove »Božanstvene komedije« – »Proždrljivci«, »Dolina nehajnih vladara« i »Tri zvijeri« i život svetaca – »Sv. Antun Pustinjak« i »Sv. Ilija Gromovnik«. Rabljena su tehnička sredstva: tuš, lavirani tuš, pero, kist, akvarel, pastel, tempera, sepija, gvaš, papir i novinski papir.

Sandra Brambilla

IZVORGlas Koncila br. 46/2016.
Prethodni članakŠto čovjek može postati?
Sljedeći članakZAKON I LJUBAV: Niz komičnih situacija u »Ministarstvu ljubavi«